Sport

Woda mineralna ? jaką wybierać?

W okresie letnim często słyszymy przypomnienia dotyczące tego, by odpowiednio nawadniać organizm ? zwłaszcza, gdy pracujemy na dworze lub uprawiamy sporty. Najlepiej jest sięgać po wodę mineralną, zamiast jakiś słodkich napojów czy wód gazowanych. Poza tym powinniśmy też pić odpowiednią ilość wody ? 1,5 do 2 litrów dziennie. Dlaczego akurat tyle?

źródło: blog.ruszamysie.pl

źródło: blog.ruszamysie.pl

Każdego dnia tracimy mniej więcej tyle wody z naszego organizmu. Dlatego koniecznie jest wyrównanie ilości płynów. Woda ma bowiem dla naszego organizmu ogromne znaczenie. Jakie? Otóż między innymi odpowiada za transport wielu ważnych składników odżywczych. Poza tym wspomaga regulację temperatury naszego ciała. Istotne jest również to, że uczestniczy w procesie wypłukiwania toksyn. Wodę do naszego organizmu musimy też dostarczać regularnie. Nie chodzi o to, by wypić półtora litra wody naraz. Należy ją pić małymi porcjami i regularnie zaspokajać pragnienie. A szczególnie ważne jest to właśnie podczas treningów.

źródło: wodadlazdrowia.pl

źródło: wodadlazdrowia.pl

Ale jaką wodę wybrać? Na rynku dostępnych jest tak wiele rodzajów wody. Musimy zatem nauczyć się je rozróżniać. Dostępne są choćby wody mineralne. Są to wody naturalne, wzbogacone w różne minerały i niezbędne składniki. Wody mineralne dzielimy też na wody z różnym stopniem nasycenia solami mineralnymi. To jaką wodę powinniśmy wybrać, zależy od naszego trybu życia. Zazwyczaj wystarczają nam wody z niskim i średnim stopniem. Jednak osoby aktywne sportowo powinny wybierać wodę wysokozmineralizowaną.

źródło: doradca-sportowy.pl

źródło: doradca-sportowy.pl

Mamy też wody źródlane, które nie zawierają zbyt wielu składników mineralnych oraz wody stołowe. Poza tym możemy wybierać między wodą gazowaną i niegazowaną ? a to zależy od naszych upodobań.

Dodaj komentarz